Elektryczne wspomaganie

2019-03-07 Pepper-Moto

W dzisiejszych czasach coraz częściej można spotkać samochody o elektrycznym napędzie wspomagania kierownicy.

– EPS-P – układ hydrauliczny z elektrohydrauliczny

– EPS-C – układ elektryczny z silnikiem zamontowanym na kolumnie (Column) kierownicy (zdj. powyżej Toyota Prius)

– EPS-R – układ elektryczny z silnikiem zamontowanym na przekładni kierowniczej (Rack)

– pracuje efektywniej (lżej) niż tradycyjny układ hydrauliczny

– nie wykorzystuje oleju hydraulicznego (w aspekcie ekologicznym pozbywamy się czynnika który może zanieczyszczać środowisko – awarie polegające na wyciekach hydrauliki)

– przyczynia się do zmniejszenia zużycia paliwa poprzez mniejsze obciążenie silnika spalinowego

Niestety jest też ostatnia rzecz o której należy powiedzieć. Są to jak na razie kosztowne systemy, skomplikowane zarówno mechanicznie jak i elektrycznie, trudno diagnozowalne, drogie w naprawach.

Niezależny serwis marek